poniedziałek, 29 czerwca 2015

Pieczone udo z indyka / Roasted turkey leg

Witam! Jest poniedziałek. Co więcej mam napisać. Rano zjadłam kanapki z wędzonym łososiem i jajkiem, wypiłam herbatę i ruszyłam do pracy, ze względnie dobrym humorem. Po drodze zajrzałam do kiosku, w którym powinna czekać na mnie książka z przepisami na dania rybne. Niestety, Pani nie była zbyt miła i odesłała mnie z kwitkiem. Ale nie dajmy się złemu nastrojowi, trzeba każdy dzień przyjmować takim jaki jest i starać się iść dalej, do kolejnych wyzwań. Sprawę przesyłki spróbuje rozwiązać później. Tymczasem praca, później spotkanie z promotorem.
Mam dla Was dzisiaj przepis na obiad, mam nadzieję, że się Wam spodoba. W razie pytań, piszcie w komentarzach!

Składniki:
1 udko z indyka bez kości i skóry
1 łyżeczka octu balsamicznego lub jabłkowego
2-3 łyżki oliwy z oliwek
2 gałązki lubczyku
3 ząbki czosnku
Kolorowy pieprz ziarnisty, kilka ziarenek ziela angielskiego, kilka listków laurowych
Pieprz ziołowy, papryka ostra i słodka, sól, pieprz
Pół szklanki wody lub alkoholu (ja użyłam trochę wody i cydru jabłkowego z miodem)
Udka obsypujemy świeżo mielonym pieprzem oraz solą. Przygotowujemy marynatę, mieszamy ocet z oliwą z oliwek, dodajemy pieprz ziołowy, paprykę ostrą i słodką mieszamy. Dolewamy pół szklanki wody, cydru lub wina. Zalewamy mięso marynatą. Mięso powinno poleżeć przez noc, ale ja nie miałam czasu i wrzuciłam je od razu do pieca. Rozgrzewamy piekarnik do 180C. Wkładamy mięso do brytfanny lub innego naczynia przeznaczonego do piekarnika. Na wierzchu układamy gałązki lubczyku, posypujemy mięso kolorowym pieprzem, zielem angielskim i listkami laurowymi. Rozgniatamy czosnek nożem, bez obierania z łupiny, dorzucamy do mięsa. Czas pieczenia to 1 godzina. Po 10 minutach w piekarniku przykrywamy mięso folią. Można od razu przykryć mięso i odkryć dopiero pod koniec pieczenia. Można dolać też troszeczkę wody. Ja podałam z perłową kaszą jęczmienną i surówką z kalarepy. Smacznego!


English version
Ingredients:
1 boneless, skinless turkey leg
1 tsp balsamic vinegar or apple cider vinegar
2-3 tbsp olive oil
2 springs of lovage
3 cloves of garlic
Mix of color pepper grainy, allspice, bay leaves
Herbal pepper, hot and sweet paprika, salt, ground black pepper
½ cup water or alcohol (I used half water and half apple cider with honey)
Sprinkle meat with salt and ground black pepper. Mix vinegar with olive oil, herbal pepper and both paprikas, add water, wine or cider. Pour marinade over meat. Set aside for a night. When meat is ready, heat oven to 180C. Put meat to oven-pan or another oven-friendly pot. Put lovage, few grains of color pepper, allspice and bay leaves on meat. Crush garlic and add to pan. Bake for 1 hour. Serve with pearl barley and kohlrabi salad. Bon appetit.



Ściskam, Ewa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz