sobota, 25 lipca 2015

Tortilla śniadaniowa z jajkiem / Breakfast tortilla with eggs

Wczoraj był mój ostatni dzień w pracy, przed urlopem. Wiedziałam, że ten dzień będzie się dłużył niemiłosiernie i dlatego postanowiłam go dobrze rozpocząć J Śniadanie, było strzałem w dziesiątkę! Zjadłam pyszną tortillę z jajkiem i warzywami, przepis poniżej J Miałam w domu gotowe placki, orkiszowo-owsiane, więc je wykorzystałam, ale mam zamiar niedługo spróbować upiec ich domową wersję! Podzielę się wrażeniami, na pewno będzie wtedy smakować jeszcze lepiej. Do śniadania dodałam upieczone dzień wcześniej ciacho z jeżynami, skorzystałam z przepisu Truskawkowej Fiesty na szybkie ciasto z truskawkami, ale oczywiście dokonałam kilku modyfikacji. Po pierwsze chciałam upiec dwa ciasta, więc podwoiłam ilość składników. Tak, więc dałam 2 jajka, dwie szczypty proszku do pieczenia, dałam jedną łyżkę cukru trzcinowego i jedną łyżkę miodu. Zamiast mąki pszennej, dałam 3 łyżki mąki żytniej pełnoziarnistej i 3 łyżki mąki gryczanej, maślankę zastąpiłam sześcioma łyżkami jogurtu naturalnego oraz dwoma łyżkami kwaśnej śmietany 12%. Dałam także aromat waniliowy, zamiast cytrynowego J Ciasto wyszło pyszne, tylko miałam problem z wyjęciem go z foremek, następnym razem użyję papieru do pieczenia do wyłożenia formy i powinno wyjść idealnie! Do picia zrobiłam sobie ciemne kakao z łyżeczką miodu. Śniadanie wyszło idealnie, a głód poczułam chyba dopiero koło 12 J




Składniki na śniadaniową tortillę z jajkiem:
2 jajka
Garść mieszanki sałat z rukolą
Plaster pomidora
Dwa paski papryki czerwonej
Sos: łyżeczka majonezu light wymieszanego z łyżeczką ketchupu
Sól i pieprz, ulubione zioła
Tłuszcz do smażenia (olej kokosowy)
1 tortilla

Jajka usmażyłam na oleju kokosowym z dodatkiem soli i pieprzu oraz suszonej macierzanki. Tortillę podgrzałam na suchej patelni, posmarowałam sosem, położyłam sałatę, następnie wyłożyłam jajecznicę, na wierzch położyłam pomidora i paprykę. Zawinęłam w śliczny rulonik i zjadłam popijając kakao :) Smacznego!


English version
Tortilla with eggs ingredients:
2 eggs
Handful mix of salad with arugula
Tomato slice
2 slices of red bell pepper
Dip: 1 tsp light mayonnaise mixed with 1 tsp ketchup
Salt and pepper, favorite herbs
Coconut oil
1 tortilla

Mix eggs with salt, pepper and herbs. Fry on coconut oil. Warm up tortilla, add dip, mix of salad, scrambled eggs, tomato and bell pepper slices. Roll tortilla and eat with a glass of cocoa J




Ściskam, Ewa!

2 komentarze:

  1. Great post, cant wait to try! Gemma http://www.jacquardflower.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. It was delicious 😋 thanks for your comment :)

      Usuń